Online alışverişte ürünle alakalı sosyal medya videolarının satın alma kararında belirleyici rol oynadığını dile getiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “Google’ın son verilerine göre bir ürünü satın almadan önce o ürünle ilgili video izleme oranı % 50’lerin üstüne çıkmış durumda. E-ticaret siteleri de bu trendi gördü ve artık kendi internet siteleri üstünden ürün inceleme videoları paylaşmaya başladılar” dedi.
Videonun resim karşısında gün geçtikçe daha da güçlendiğini belirten Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, online alışveriş sitelerinin video ekleme modülü ile kendi videolarını artık kendilerinin yapmaya başladığını söyledi. Video içeriklerin yazıya kıyasla çok daha kolay tüketilebildiğine de değinen Çiğdemli şunları aktardı:
FOTOĞRAFLAR HAYAL KIRIKLIĞI
“Kurumsal şirketler artık ürünlerini sitede videolu içeriklerle sunmaya başladı. Özellikle giyim eşyası satan siteler bu trendin önünü açtı. Basit bir video ekleme modülü ile bunu yapmak mümkün. Bir model tarafından giyilen elbiselerin 5-10 saniyelik videoları, resimtan ya da yazılı açıklamalardan daha etkili oluyor. Fotoğraflar ara sıra hayal kırıklığına yol açabiliyor. Giysiler resimtaki modelde göründüğü gibi görünmeyebiliyor. O sebeple videolu sunumlar özellikle kurumsal sitelerce daha çok tercih edilmeye başladı. Ürüne video ekleme modülü ile ürün ayrıntı sayfaları daha dinamik bir hal alıyor. Eklenen videolar ürün ayrıntı kısmında yer aldığı gibi anasayfa ve ürün liste sayfalarında da yer alabiliyor. Siteler satışını gerçekleştirdiği ürünlerle ilgili kısa ve eğlenceli videolar çekerek bunları sosyal medya platformlarında da paylaşabilir. Bu da rekabette bir adım önde olmak demektir.”